محسن پورسيدآقايي در نخستين نشست خبري با اصحاب رسانهاين خبر را اعلام كرد و گفت: گرچه 2درصد مجموع ترددهاي شهري بيشتر از سال گذشته ثبت شده اما شاخص كيلومتري ترافيك شريانهاي پايتخت طي 2هفته نخست مهرماه به واسطه شناور شدن ساعات كاري و همكاري شهروندان در مديريت زمان سفرهاي خود 21درصد كاهش داشتهايم. معاون شهردار تهران در ادامه با اشاره به لزوم استفاده از تجربيات جهاني براي توسعه حملونقل عمومي و رفع ترافيك گفت: بهطور حتم فناوريهاي نوين (IT) در برنامهريزيهاي حمل و نقل و ترافيك شهر تهران جايگاهي ويژه خواهد داشت. وي با اعلام خبر صدور دستور توقف برگزاري مناقصه 51هزار پاركومتر گفت: به جاي پاركومتر به صورت نرمافزاري و از طريق اپليكيشن پرداخت تعرفه پارك مديريت خواهد شد. خبر ديگر پورسيدآقايي رضايت 90درصدي شهروندان از خدمات سرويسهاي آزمايشي مدارس در مناطق 4 و 8 بود. طي 2هفته اخير ميزان جابهجايي و استفاده از اتوبوس سرويس مدارس به ميزان 2500دانشآموز بوده است. وي افزود: طرحي بر مبناي خطوط جديد تراموا، مترو و بي.آر.تي در دست مطالعه است كه با تصويب شورايعالي ترافيك ملاك برنامهريزي در خطوط حملونقلي پايتخت خواهد بود.
- پرداخت سهم شهرداري از بودجه96 دولت بهزودي
معاون شهردار از جلسه اخير هيأت دولت با موضوع پرداخت بودجه سالجاري به شهرداري خبر داد و گفت: مقرر شده بودجه ٦ماه نخست سالجاري در رديفهاي حملونقلي، اعم از يارانه بليت مترو و اتوبوس و سهم ٥٠درصدي دولت در توسعه حملونقل عمومي بهزودي پرداخت شود. وي با بيان اينكه بهطور حتم فضاي تعامل بهتر در پيشبرد اهداف شهرداري تأثيرگذار خواهد بود، تصريح كرد: پيرو وعده دولت در تأمين ٢هزار دستگاه واگن، اخيرا مناقصه خريد ٦٧٢ دستگاه واگن مترو برگزار شده و بهزودي به مرحله تأمين خواهد رسيد، اما اينكه چه زماني واگن بهدست ما برسد، مشخص نيست. معاون حملونقل و ترافيك شهرداري تهران همچنين با بيان اينكه اولويت شهرداري بهمنظور مديريت ترافيك پايتخت توسعه مترو خواهد بود، گفت: فاصله حركت قطار در ايستگاههاي مترو بايد به 3 دقيقه برسد. وي تصريح كرد: اينكه قطار خط ديگري را صرف راهاندازي خطوط جديد مورد استفاده قرار دهيم حتماً بهرهوري مناسب از توسعه مترو را بهدنبال نخواهد داشت. تعيين ايمني خط7 با تشكيل كميته ويژه طي 2هفته آينده خبر ديگر معاون شهردار در نشست خبري بود. وي به وضعيت ايمني خط7 مترو كه مورد انتقاد اعضاي شوراي شهر نيز بود اشاره و اظهار كرد: برخي از دوستانمان در شورا معتقدند كه خط7 ايمني لازم را ندارد و حتي پيشتر از حضور ما در شهرداري گزارشهايي در اين خصوص منتشر شده و وزارت كشور نيز اين موضوع را اعلام كرده بود اما واقعيت اين است كه نياز به كار كارشناسي دارد به همين منظور هيأت كارشناسي درخصوص تعيين ايمني اين خط تشكيل شده و ظرف 2هفته آينده اعلام نظر خواهند كرد. چنانچه نظر هيأت كارشناسي، ايمنسازي باشد، اين خط تعطيل و ايمنسازي انجام خواهد شد. پورسيد آقايي درباره متروي شهرهاي اقماري نيز گفت: نبايد ساخت متروي شهرهاي اقماري به عهده تهران باشد؛ چرا كه شرعا و قانونا پول مردم تهران را نميتوانيم در جايي غير از تهران هزينه كنيم.
نظر شما